Tips van Ingrid - Praktijk Mijn Vrijheid

Praktijk Mijn Vrijheid te Oostmalle
Praktijk Mijn Vrijheid te Oostmalle
Ga naar de inhoud
Tips van Ingrid
Ik deel graag regelmatig een tip of een inzicht, je kunt die hier terug vinden....
Tips van oktober 2021

Iedereen wenst zijn huis, zijn ruimte ook energetisch aangenaam te houden.
Dat kan met verschillende tips:
  • Zorg voor regelmatig, liefst de zon, licht je ruimte.
  • Draai regelmatig muziek in die ruimte.
  • Brandt ook is een kaarsje (op een veilige manier) en vraag op de ruimte zuiver te maken.
  • Als je poetst, doe dan zout in je water
  • Reinig je kamer ook is energetisch.
  • Lavendel, salie branden kan fijn zijn om je ruimte te zuiveren.
  • Gebruik edelstenen zoals bergkristal, amethyst, rozekwarts, seleniet.
  • Heb je behoefte in die ruimte aan een ander geur, of steen volg je eigen gevoel!
  • Laat de wind is door die ruimte goed waaien, zolang jij denk dat het nodig is.
  • Spreek er bewuste woorden uit, dat voor u goed voelen dat je kamer zuiver terug aan voelt.
    (je mag zeggen ongewenste energie of energie van anderen dat blijven hangen is ga terug naar de Bron of eigenaar.)
    Alleeen energie van bewoners van dit huis is hier en nu welkom. Dank u


Tips van september 2021 (wordt heel de maand aangevuld)

  • Licht in uw huis, liefst de zon, zal helpen de energie in je huis minder zwaar te maken.
    Ook je huis regelmatig schoonmaken, en dit mag met zout in je water zijn, zal ook vervuilde energie weghalen of energie die blijven hangen is die er niet hoeft te zijn.
    Je huis opruimen zal je hoofd op mee op orde zetten.
    Heb je weinig ramen, dan raad ik aan om is regelmatig kunstmatig licht te branden of kaarsen.
    Lichte muren helpen ook, ook natuur in je huis, bloemen, planten.
    Zuivere salie branden kan zeker geen kwaad.

  • Jezelf zijn en blijven is niet altijd simpel, zeker als ze je aanvallen.
    Je kunt terug aanvallen, of even wachten en gewoon zeggen wat je dwars zat wat net gezegd was.
    Als je met ander omgaat is het van belang, als je iets dwars zit ook niet perse dit te gaan zeggen als ander erbij zijn als extra hulp of vergelding.
    Sommige willen je net uit je lood slagen waar anderen bij staan, om jouw zwak te laten tonen.
    Reageer rustig en neem geen terug 'wraak' met minder mooie opmerkingen, blijf in je kracht.
    Maar je weer woord bieden door rustig te zeggen sorry maar jouw opmerking,verhaal,....klopt niet.
    Wanneer je vanuit boosheid reageert haalt de ander persoon zijn slag binnen.
    Bovendien verlies je energie dat je beter kan besparen door er zo weinig mogelijk op te reageren.

  • Als je cursus gaat volgen en je hebt vragen is jouw recht om die vragen te stellen.
    Zowel medecursisten als de leerkracht hoeft hier geen rare opmerking over te maken of je klein te laten voelen omdat jij meer wenst te weten.
    Het kan zijn dat de leerkracht niet wenst te antwoorden of niet weet wat het antwoord is, deze persoon mag daarom jouw niet in belachelijk daglicht zetten of de medecuristen.
    Dan lijkt de ander partij niet zo zuiver, tenzij die eerlijk antwoord, ik kan niet antwoorden of ik geef jouw liever dat antwoord niet.
    Maar voel je nooit minder, raar of dom omdat jij wel meer wenst te weten, dat je zaken wenst te doorgronden.

  • Als je in je kracht blijft zal je altijd reageren hoe jij wilt dat ze jouw behandelen en je benaderen.
    Daarvoor hoef je niet lager in te zetten, soms door gewoon open en eerlijk te zeggen, hier kan ik niet mee lachen, kom je op voor jezelf en zet je ook je zefl niet lager.

  • Als je eerlijk bent, dan ben je ook dat tegenover jezelf, ook al kwetst dat jezelf of de andere partij.
    We moeten soms net die waarheid durven uitspreken om in het reine met ons zelf te blijven.
    Waarom zou je een ander kwetsen als je dit gewoon zegt, op een normale manier.
    Ook dat deel hoort bij je in uw kracht te staan.

  • Grenzen trekken waar het nodig is heel belangrijk, wanneer we dit niet doen, gaan sommige er gewoon los over met de gevolgen van dien.
    Ik weet uit ervaring dat deze mensen het niet fijn vinden dat je plots deze gaat trekken, maar ga je groeien, het weten, opkomen voor jezelf, ga je dit automatisch doen.
    Ja, je zult personen verliezen in je omgeving, maar als die altijd over je grens ging, is dat erg, moet jezelf afvragen?

  • Een belangrijke tip voor jezelf is, volg ook je lichaam, wanneer je goed voor jezelf zorgt zul je merken, dat je ook beter in vel voelt.
    Dat betekent soms NEEN durven zeggen tegen iets ook al wil je dat ergens, dat kan iets doen zijn, eten, maar als je lichaam zegt bv. ik ben moe, ga dan niet tot uiterste, dat bekom je altijd nadien.
    Wees lief voor jezelf, voor de ander ook, maar in de eerste plek voor jezelf.
Tips van Augstus 2021

  • Op moment zijn er veel 'fruitvliegjes'.
    Wil je in de keuken er minder, zet dan een potje met (appel)azijn en afwaszeep
    Sommige doen er plastiek folie over met gaatjes in, maar je kunt ook gewoon een potje zetten zonder 'deksel'
  • Je voeten nu goed hydrateren is een must en geen extra werk als je dit doet na je douche of als je in bed lifgt en gaat slapen.
    Zorg dat ze proper zijn, wat evident is, en smeer goed je onderkant van de voet in, vooral de hiel.
    Neem een crème met een pompje, dan houdt je de crème ook proper, die is meestal vloeibaarder maar
    het belangrijkste is elke dag even aan denken om je voeten de nodige aandacht te geven, in de winter drogen ze uit van de koude en en in de zomer van de warmte.
    Je zult eelt voorkomen of minder last van hebben.
    Je zelf verzorgen op alle vlakken zou op nr 1 moeten staan, toch?
  • Vele hebben last van hielspoor, probeer eerst het zo te bestrijden eer je denkt aan spuiten en of operatie.
    rol elke dag bv met een tennisbal (rond en redelijk hard) met je hiel over de vloer.
    S'morgens enkele malen en s avond enkele malen.
    Draag goed steunende schoenen maar ook thuis schoeisel, een licht sloefje, zult je voet hier niet echt helpen.
    Weet dat hielspoor traag geneest (minstens 6 weken) dus geef ze ook de tijd.
    Je kunt deze oefeningen ook doen zonder hielspoor, het kan elpen het voorkomen.
    Loop ook ev. met blote voeten 10 stappen per dag op je hielen op een harde vloer.
  • Alles begint met een goede aarding - gronding.
    Zorg dat deze goed is, of werk er aan dat deze niet ok is.
    Als je snel uit je loodt bent geslagen, of voelt dat je heel kwetsbaar bent, dan is zeker het belangrijk dat je deze goed sterk maakt, zodat je beter in je eigen kracht staat.
  • Wanneer je iets hoort, of iemand geeft je tips, zelf ik, voel zelf aan of deze voor je kloppen.
    Als je altijd alles voor waarheid aanneemt ook is dit waarheid of misschien net niet, dan ga je niet leren 'voelen' wat jouw gevoel zegt.
    Je ben het waard om te voelen en je gaat meer zelf waarde geven aan jezelf als je voelt: wat zegt deze persoon? En klopt dit voor mij of totaal niet?
    Na een tijd ga je echt kunnen schipperen wie voor jouw waarheid vertelt, en wie niet, maar ook de waarde wat er achter zit ga je voelen.
    Je hoeft niet alles te aanvaarden wat ze u vertellen, ook niet 'spiritueel' omdat jouw ervaring anders kan zijn, jouw opvoeding, jouw symbolische achtergrond kan en mag anders zijn.
    Ga daarom niet in conflict maar hoor duidelijk wat de ander zegt en durf zeggen ik ervaar dat zo.
    je leert bij dat iedereen zijn eigen inzicht en inkijk in het leven heeft (en ander waardes).
*Persoonlijke foto's, tekst, video's mogen niet gebruikt worden voor op eigen site waar ik niets mee te maken heb, dus nooit zonder toestemming.

Let op, bij (chronische) klachten raadpleeg altijd eerst een arts. Onze diensten kunnen een hulpmiddel zijn, maar nooit ter vervanging dienen
van medisch personeel of medicijnen. De behandeling die u vraagt, vraagt u  tevens ook altijd op eigen risico of de gevolgen daarvan.

Terug naar de inhoud